piątek, 13 września 2019

PAŁAC ZAMOYSKICH W KOZŁÓWCE


Pałac rodziny Zamoyskich, znajdujący się w Kozłówce, leży na północy województwa lubelskiego w okolicach Lubartowa. 
16 maja 2007 roku Pałac Zamoyskich został wpisany na listę Pomników Historii. 







Pałac został zbudowany w latach 1736-1742 przez chełmińskiego wojewodę Michała Bielińskiego, a zaprojektowany prawdopodobnie przez włoskiego architekta Józefa II Fontannę

Niesamowite w tym pałacu jest też to, że nie został zniszczony podczas II Wojny Światowej. 













Wnętrza zachowały autentyczny wystrój z przełomu XIX wieku i XX wieku, a dzięki doskonale utrzymanym wnętrzom posiadają nieporównywalny w Polsce i bardzo rzadki w Europie stopień autentyzmu. 

Znajdują się tu m.in. neobarokowe plafony, marmurowe kominki, dębowe parkiety oraz niesamowita kolekcja malarstwa, głównie rodzinnych portretów oraz kopii arcydzieł malarstwa europejskiego. 

















Wokół pałacu znajdują się jeszcze powozownia, ogród w stylu francuskiego baroku oraz kaplica wzorowana na wersalskiej z kopią nagrobka Zofii z Czartoryskich Zamoyskiej. 







Źródło historii

6 komentarzy:

  1. Jeszcze nie zwiedziłam pałacu w Kozłówce, choć znajduje się on całkiem niedaleko od mojego miejsca zamieszkania. Mam nadzieje, że w niedalekiej przyszłości uda mi się tam wybrać :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji być w tym Pałacu, ale widąć, że zdecydowanie warto się tam wybrać. Jest to bardzo piękne miejsce i te wnętrza mające swoją historię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie tam :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam odwiedzać zamki, jednak przyznam się, że w tym jeszcze nie byłam.. Wygląda cudnie, więc koniecznie muszę nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam tam jak byłam dzieckiem na wycieczce z rodzicami i siostrą :) Muzeum robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze w tym zamku nie byłam ale będę musiała się tam kiedyś wybrać

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Justyna Czerwonka , Blogger